Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, October 7, 2010

Toyol Purun

Salam...

Beberapa hari nih heboh ngat diperkate dek org pasei sorang budok yg suka naik umah org ngambil herte org kat umah ter.

Budok tu memang cukup koi kenei. Memang bermasalah. Mase kat sekolah sinipun dah macam2 kisoh ditimbulkan.

Kes mula2 pecah umah org nih, rasenye minggu lalu dah. Dier naik umah tu dan kebas duit Rm400 mase tuan rumah pegi keje.

Disebabkan belum terer mencuri, akhirnya kantoi. Kena tangkap dek orang ramai beberapa hari lepas tu.

Yang tak beshnyer pulok, ade pulok yg jamin supaya jangan dimasukkan ke dalam lokap. Kononnya budok tu dier bela dan jaga macam anak sendiri.

Pas tu, terbaru yang koi dengor, lebih kurang 6 buah rumah telah dimasuki oleh budok tu. Dua hari lepas, siap masak daging burger kat umah yg dimasukinyer. Mungkin lapor sangat kot sebab takde orang jaga dier dah. Yg ngaku pelihara dier dulupun mungkin dah tak larat kot sebab makin ganas dan liar jadinyer.

Yang terbaru dengar ceritanya petang semalam sewaktu hujan lebat kat sini, 4 buah rumah dimasukinya dah barang yang hilang termasuk le natebook, handphone, duit tunai, VCD dan lain2 lagilah kot .

Ade pulok yang kate seluar, baju, kasut ghaib dalam sari dua nih. Suspek utamanyer tak lain tak bukan budok tulah.

Baru berusia 13 tahun tu, dah terer mencuri. Esok lusa dah besar dan banyak pengalaman, mboh rompak , samun , cabul, rogol dan tah apa2 lagi kot yang boleh dilakukannya.

Yg peliknya, budok nih tak kisah lalu tidur kat mana. Kalo dengo orang cakap, kat bawah rumah , kat rumah2 kosong, bawah lori, dalam ladang sawit. atau kat mana2 saja dier boleh tidur.

Malam tadi pun kat 20 orang pegi cari dier, haram tak jumpa. kalo jumpapun, bukan senang nak tangkap sebab kelecekan dia cukup hebat meloloskan diri.

Sebab itulah gelaran yang diberi kat budak tu " TOYOL "...

Sekian....

6 comments:

zulkbo said...

salam cikgu..
dapat tangkap luku
kepala budak tu ramei2..
he he..

cemomoi said...

sian... sapa la punya anak tu yea

akuanakpahang said...

Kalau gitu deme kena pasang jerat...kalau kena dgn masanya pasti toyol masuk perangkap punya ...

Jejaka Desa said...

Lebas je ke dinding....

relevan said...

Kaslu dapat itu Toyol kasi sunat sama dia..

INTAN RH said...

tangkap dan anto budok te ke skolah juvana..kat jerantut ande..