Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, October 22, 2010

Cerita di Pekan Sari Temerloh...

Salam....


Setelah puas mengelilingi Pekan Sehari Temerloh yang panjang, seorang pengunjung singgah di gerai menjual telur.

Memandangkan gerai tersebut menjual telur dalam kuantiti yang banyak, beliau berhasrat untuk membeli telur. Mungkin harganya lebih murah daripada harga telur di pasaraya.


Pembeli: “Dik, telo sesarang berape?”


Penjual: “Telo ayam ker telo itik?”


Pembeli: “Telo ayam la.”


Penjual: “Telo ayam bese ke telo ayam kampung?”


Pembeli: “Ayam bese la,banyok pulok tanye budok ni..” (Dalam hati : Nok nege ke dok?)


Penjual: “Yang tempatan ke yang import?”


Pembeli: “Yg tempatan laaaaaa (bengang).”


Penjual: “Yang tempatan.. Emm.. hok yang dari Ceno ke Temerloh ke Bera? Hok Maran pun ander..”


Pembeli: “Yang Ceno pon boleh lah...” (Sambil terlihat kesal).


Penjual: “Hok yang Ceno tebing ke darat, ke hok seberang sane?”


Pembeli: “Aok nie nak njual telo ke nak mmbuat pedo’oh?”


Penjual: “Pak cik, koi ni jual mee rebus kat sebeloh ter. Kebetulan hok jual telo pergi makan. Nyer suruh koi melayan orang nok membeli sampai dia datang. Dia tok suruh koi juei pon.. Koi layan je la… Tu la paseinyer.. Hehehe …”


Pembeli: “Ander jugek yak bertelo daie ni karang….”


Gitulah adernyer....


Sekian....


Sumber : http://www.facebook.com/ILOVEPAHANG

5 comments:

abu muaz said...

he,he.... apa kabo cikgu?

akuanakpahang said...

Mekala tengoh melengit emboh bertelur juga dahi kawan te hehehe...

Cikgu Jang .. said...

sihat je...bang...

budok tu lurus sebenarnyer...disuruh layan, cantik juga lah layanannyer...

zulkbo said...

salam..
kalau koi dah bertelor dah..
maruuu betik..he he..

Anonymous said...

lawok-lawok..