Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, October 27, 2010

Baju cinta.....satu pendekatan baru...

Kadang-kadang waktu2 bosan, mboh jugak koi membaca buku mastika walaupun keluaran tu tu dah keluar berbulan2 lamanya.

Dalam ruangan 'joke' di dalam majalah tersebut, hanya satu cerita yang masih koi ingat dan tetap koi ingat sampai bila2....


Seorang nenek datang menziarahi rumah cucu perempuannya yang baru berkahwin. Setelah membunyikan loceng, si nenek terkejut kerana mendapati cucu perempuannya yang membuka pintu dgn tanpa seurat benang pun di badannya.

Disebabkan malu, diberinya alasan bahawa dia sedang memakai baju cinta.

"Saya sedang menunggu suami saya pulang dari berkerja nie nek!"..

"Yg kau telanjang tu nape!!!???" marah si nenek.

"Ini la BAJU CINTA saya" balas si cucu perempuannya.

"BAJU CINTA ??" si nenek kehairanan.

"Ya, suami saya menyukainya, saya juga begitu senang MEMAKAInya. Saya harap nenek dapat balik dulu sebelum suami saya pulang kerana tentu suami saya nanti akan berasa malu melihat saya memakai BAJU CINTA ini di hadapan nenek." pinta si cucu perempuannya.

Si nenek faham kehendak cucunya. Dalam fikirannya mungkin itu cara terbaru si isteri melayan sang suami. Di dalam perjalanan pulang si nenek mendapat idea. Fikirnya dengan mengikut cara cucu perempuannya, sudah tentu dia dapat mengeratkan hubungannya dengan si atok yang sudah berumur.

Sesampainya di rumah, si nenek tadi terus menanggalkan semua pakaiannya, mandi, berbedak dan memakai minyak wangi sewangi wanginya. Kemudian si nenek tadi pun menunggu si atok pulang. Beberapa ketika si atok pon pulang. Sebaik saja pintu di buka, si atok mendapati si nenek berbogel kat depan pintu....

"Awat hang nie? Dah buang tebiat keeer???" marah si atok tadi.

"Ini lah BAJU CINTA saya bang" kata si nenek tadi.

"BAJU CINTA???...... Kok iyea pun..... IRON la dulu baju tuh!! nampak sangat kedutnyer....."sambil berlalu ke dapur.....

Hehehe.....


7 comments:

akuanakpahang said...

Hehehe maru gitu yak nyer lupa seterika hahahah..

zulkbo said...

salam..
kah kah kah..
memang tak patut?
kui kui..berguling
koi gelak ni..la la la

♥ manje ♥ said...

salam ziarah

itu ler atoknya... kot dah tua
mcm2 alasan la di beri yea... (^__^)

Jejaka Desa said...

Bijok alasan atoknye ter.Haha....

relevan said...

Baju yang nampak keserasiannya..

Silap silap atuk buat ambong nangka je..

INTAN RH said...

hahaha...lawak la atok! :D

piewahid said...

koi pun pernoh baca keknyer tetap nok tergelok, hahaha...