Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, June 14, 2009

Makan kenduri rodong koi kat Kepayang.

Salam....

Balik dari kebun tadi koi singgah kat rumah Amir, masa tu adelah Din dengan Kaduk tengah berborak sambil buang masa melepak. Pastu diaorang ajak gi ikut rombongan Usup kawin kat Kepayang. Koi pun balik la mandi dan ambil keta kancil dan pergi le ikut.

Ramai jugak lah kaum kerabat dan rodong2 Usup yang pergi, ada lah dalam 6,7 buah kereta. Sampai di sana koi tak tunggu lama, pergi makan nasi lah....tapi agak serabut sikit lah kenduri kat sana. Tempat makan dah lah agak sempit, pastu ada pulak kaum perempuan ni tak nak bangun dari tempat makan asyik nak berborak aje. Yang kome ni puaslah cari kerusi nak duduk.

Satu lagi nak basuh tangan pun susah, tempat basuh tangan pulak dalam satu bekas dan letak kat kawasan hidangan, orang pulak ramai....fuh memang serabut lah jadinye.

lantak la....janji koi dah makan, lepas tu balik la tunggu apa lagi.

Sampai kat rumah pulak, elektrik belum ada lagi. TNB servis enjin dan dari pukul 8 pagi sampai pukul 4 baru lah ade. Usah ceritalah, dahlah cuaca panas, dalam rumah pun panas, angin pun takde....tak dapat la nak tidur lena, berpeluh2 badan.

Yang si Hazim ni tak habis2 meragam, asyik nangis je....is..is........

sekian..

No comments: