Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, June 10, 2009

Hari Terbuka Pusat Jalurlebar Komuniti (F) Mayam..

Salam.....

Petang tadi, dalam pukul 2, koi pergilah balik kampung koi kat Mayam, tengok Hari Terbuka Pusat Jalurlebar Komuniti. Niat koi cuma satu, koi nak masuk kuiz ICT untuk kategori dewasa yang umurnya 20 tahun hingga 40 tahun..

Jadi, koi pun daftarlah nama, dalam sejam lebih barulah kuiz tu bermula...

Koi pun jawab le dengan penuh semangat dengan harapan dapat hadiah. Yang pergi sekali test minda, rodong koi Cikgu Yusri...

Bila diumumkan keputusan...papalih....tak sangkutpun name kome....ingatkan dapat juga tempat kelima ke, rupanya habis disapu oleh kaum perempuan je....koi pun tak kenei tah sape yang menang tu. Gamoknya geng yang buat pameran kot sebab masa ambil hadiah tu nampak puak2 buat jualan je...Sama ada geng Celcom, Maxis, Digi, Telekom...ade belaka...

Koi pun pelik juga, soalan kuiz tu suruh cari sekurang2nya 15 perkataan yang berkait dengan ICT dan multimedia, yang kome ni dapat sampai 18 perkataan. Gamoknye terlebih kot, sebab tu hakim reject...

Lantok la, kome pun bukan nak sangat hadiah tu, tapi saje je nak memeriahkan suasana. Maklumlah tu pertama kali diadakan di Mayam tu.

Selain tu, koi pergi juga lah test kesihatan, chek tekanan darah, kandungan gula dan kolestrol dalam darah.. Alhamdulillah, semuanya dalam keadaan baik dan normal. Tak macam rodong koi tu yang tahap kolestrol dalam darahnya di tahap 4...kira tahap jingga lah bahayanye tu.

program tu, penutupnya disempurnakan oleh YB Norulazali adun Guai, beriyelah berucapnya, tapi nampak orang ramai macam tak berapa nak dengar je. Gamoknye cuaca panas sangat kot, lagipun mungkin sistem pembesar suarau tak berapa nak cantik...

Satu lagi, yang jadi pengacara majlis tu Nazeri adik koi.....kira bangga juga la.....sebab keluarga koi ade juga yang dijemput menjadi sebahagian dari program tersebut...

Jadi.....dalam pukul 4 lebih, setelah semua pemenang tahu diumumkan, koi pun baliklah ke Purun........













2 comments:

AzMas said...

wau bagusnya.. sayangnya saya cuti seminggu kat mayam mgu lepas... naper baru buat mgu ni??

pe pe hal mayam best gak.. saya bawak balik bodband celcom ok line nya.. dapat gak update blog kat sana..

saya pernah belajor ngan cikgu yusri kat sekolah mayam dulu.. masa tu dia garang sangat dan masih bujang lagi...

krm salam ngan cikgu yusri.

Jang .. said...

Wokey.....