Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, June 19, 2011

Ulor...ulor..ulor....

Salam....

Lame jugak koi update blog nih. Almaklum le, bile mood malas ter datang payoh jugak le nak nekan keyboard nih...

Apa2pun, koi ade se cerite pasei ulor...

Semua orang tahu ape ter ulor. Kalo tak tahu, tak payoh jadi orang le, baik jadi ulor je....hehehe

Alkisahnyer pasei sorang mamat baru balik kursus selama 3 minggu. Bile dah lame berkursusnyer, air memanglah dah naik kepala, melimpah ruah...banyok le tunggakannyer...

Dipendekkan cerite, sesampai je kat umah, disuapnyer anak2 buah tangan supaya ralit dan tak ngacau dier nak bayar bil air ter...

Sedang berbaris kat kaunter bayaran , bunyi anak2 gaduh kat luar. Tension le mamat nih, takleh lalu nak senang sikit.

Di seloknyer pintu sikit dan dikeluornyer sebahagian anggota badan kat pintu sambil menjerit...

" ulor...ulor....ulor...."

Bile dengor perkataan ulor dan nampok kepala ulor ter , diam lah sikit si bebudak ter...

Tak lama............bising lagi, gaduh lagi....

" ulor...ulor...ulor....

Diselok lagi pintu dan diulang lagi perbuatan ter supaya diam...

Diam sekejap....

Kali ketiga, bising lagi....

Naik angin le mamat nih...

Bukak sikit pintu, kira2nyer nak buat lagi...tapi takdan abis cakak ulor..

Hanye u.......lo.........u....lo.......u...lo.......dengan nada tersekat sekat...

Rupa2nyer bukak je pintu bilik, ayoh mertua ade kat ruang tamu, tengah sakat si cucu nih. Patut le bising semacam je...

Biase le, menantu yang baik. Disapenyer si ayoh dengan nada lemah lembut...

" Lama dah ayoh sampai?"...

Jawab si ayoh............ "

Lama jugak ... SEJAK ULOR YANG PERTAMA TADI DAH"....


heheheee....

( Hanya cerita pedooh, tak ade sangkut paut dengan sesiape).

Sekian....

9 comments:

zulkbo said...

salam..
moralnya..cer sabor sikit ter..
he he..nasib baik tak di cantasnya
dek ayah mertua ulor tu..naiye!

cemomoi said...

aih pok mentuo pon ngulo juga ke rumoh menantu?

wifenavy said...

he he.. ayoh pung.. cer bersuara sket.. tak ande la anok tu terus kan niat!!!

abu muaz said...

he,he...

akuanakpahang said...

Nasib ayoh mentua dia dok pepoh ngan kayu tadi hehehe...

Cikgu Jang .. said...

bisa ulor ter weh....

CekWa said...

dan jugek ayoh mertua dia memperli yak haha!

Cik SHiNJU said...

hahaha...lawok sungguh jwpn ayoh mertua dia ter..

Nizam said...

Bagus betol ayoh mertua dia ter....