Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Thursday, June 9, 2011

Penjaja yang habat...

Salam....

Mase nak balik dari mem"parok"kan duit kat padang besar dulu, kome duduk dalam bas nunggu ahli rombongan yang tak tiba lagi.

Mase tu le naik beberape penjaja kalo tak silap koi org siam menjaja makanan sampei dalam bas. Mase tu dikeceknye kite supaye membeli barang dier sampei kome betoi2 hamun menengok nyer.

Punyer le suruh kite beli, merayu2 sampei kita rase nak marah dibuatnyer.

Dah le dalam bas tu sempit, dengan org nak masuk lagi, dengan dier tercegat kat kite lagi, punyer le serabut beruk jadinyer.

Nok je koi bagi penampor sedas due, keknyer tak sanggup pulak sebab yang niage tu org pompuan. Nanti tak pasei2 kome duduk dalam lokap jadinyer.

Tak reti2 bahase langsung, orang dah kate tok sei, tok sei loh. Ni keceknyer kite lagi....bapok le geramnyer.

Bukannyer sorang yang naik, penah satu2 mase tu sampei 5,6 orang sekali gus...kecek lagi suruh kite beli.

Rase koi punyer le merayu kat kite tu, dengan muke kesian, langsung tak tahu malu. Dah berape kali kite kata tak nak, dok ehh...kecek lagi suruh kite beli....

Last2 koi pejam mate buat2 tidor.....baru le tak kecek kite lagi...

Memang pelik lagi aneh tektik niage deme nih....sanggup hilangkan rase malu semata2 nak suruh kite beli...

Tak penah lagi koi kene gitu, biase2nyer kat kawasan luar je dan bukannyer dalam bas....

Ni kene halau keluor bas baru mboh keluo.....

Popalih...............

7 comments:

endiem said...

macam 2 cara orang nak cari duit ye..

Jamal Ali said...

Orang yang berusaha dengan lebih akan peroleh hasil yang lebih. Tapi, perlu kena pada tempat dan gaya

relevan said...

Popaleh ni..

akuanakpahang said...

Gitulah gaya deme nok melakukan barang deme mujuk sebolehnya.. termakan pujuk leburlah kita :(

cemomoi said...

patutnya suruh je bas jalan, bule juga deme keja kat kedei makan di purun ter

zulkbo said...

salam..
ha ha..sabor je la
kalu kena cenggitu
kalu koi mau hamun
juga..

CekWa said...

sama jek rupanya peniaga2 di Indonesia, yg sanggup kejar pelanggan sampei dlm bas yak!