Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Friday, June 24, 2011

Mimpi rupanya..

Salam.....

Tak ingat balik dari mana, singgah kat satu tempat, parking jeep kat satu tempat.

Tetiba masa nak balik, tengok takde dah jeep tu. Bertanye kepade sorang rodong yang sama-sama naik jeep ke mana peginya jeep koi tu.

Dijawabnyer, la tadi ade sorang asli bawak pegi lalu depan dier.

Ngape tak dihalangnye..................

Saje malas....jawab si rodong tu.

Sorang lagi rodong pulak kata dier kenal asli tu, tinggal kat kampung di daerah Maran. Pegi je kampung dier, ade le jeep tu kat situ.

Dah biase orang asli tu curi kerete orang bawak balik umah....

Punyer le cemas koi mase tu......rase nak nangis.

Koi cakak, nak wat laporan polis.

Rodong tu pulok cakak, hari dah petang, balai polis tutup.

Dan tetiba..................koi dengor satu suara berkate..

Ce aok bangun tidur, gerenti selesai masalah........

Sedor je...............

Laaa............mimpi rupanye............lega....

Nasib baik le mimpi je..............

Sekian...

5 comments:

musollahehsan said...

SALAM,
BERSYUKUR SETAKAT MIMPI SAJE ! MUNGKIN JUGA ADA PENGAJARANNYA !

zulkbo said...

salam..
tu la tido tak basuh
kaki tadi..he he..
nasib baik..
:D

Nizam said...

Mimpi tak mimpi.Riso ter tetap ande

Nadya O'Conner said...

koi datang melawat orang bere..:)

abu muaz said...

macam macam cikgu jang kita ni