Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, January 9, 2011

Permulaan 2011...edisi hobi hujung minggu

Salam....

Kalo dah minat. Pantang ande tempat dan ande mase, jadi je....

Tapi kali nih, hasil tak berape merioh sebab lokasi nya agak kurang ikan.

Kot manepun apabile ditimbang, lebih kurang 7 setengah kg jugak le dapatnye...



Ikan ubi atau ketutu banyok le dapat. Kalo juei kat peniaga cine, dier ambik Rm60 sekilo keknyer yg sekilo ke ataslah...

Spesis ikan yang ganas tapi takleh dimakan....buat ikan perhiasan boleh le....

Sekian....

8 comments:

endiem said...

hujan hujan ni air sebak.. tentu banyak ikan turun..

Jejaka Desa said...

Sedak weh ikan ubi ter....

abu muaz said...

kenapa ikan tu tak boleh makan?

Cikgu Jang .. said...

hehehe....takde isi pun ikan tu ...lempong...kulit je tebal...

zulkbo said...

salam..
wahh banyak ikannya
wehhh...boleh juei
separuh ter...

cemomoi said...

eh, tak pnoh koi nengok ikan bandaraya tu kat sungai, gamoknya orang buang ke situ ke?

Cikgu Jang .. said...

salam...

nampok je banyok...bile dah siang, toh berape kerat je yg tinggal...

dulu2 takde ikan ni, keknyer sekarang nih cepat pulok membioknyer...dah le nyusohkan bile lekat kat jaring....

Anonymous said...

ikan bandaraya..jual kat kedai aquarium bagus tu