Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Saturday, April 18, 2009

Latihan Dalam Perkhidmatan Siri 2 ( LADAP)


Salam buat semua....
Alhamdulilah...baru2 sekolah aku di bawah unit LADAP telah mengadakan satu kursus kepada guru2 mengenai Pengintegrasian ICT dalam P&P yang mana satu syarat kepada kakitangan kerajaan untuk melengkapkan 7 hari berkursus dalam setahun.

Tambahan pula sebagai penyelaras LADAP sekolah, tanggungjawab mengelola kursus2 tersebut terletak di bahu aku.

Jadi, dengan title Penyelaras Bestari sekolah yang sememangnya tak seberapa banyak pun ilmu ICT, maka aku buatkan satu kursus kepada rakan2...rupa2nya sambutan amat menggalakkan...
kandungan kursus yang diterapkan adalah....

Pengurusan Makmal Komputer

a) Peraturan makmal

b) Penjagaan alatan

c) Penggunaan NetOp School

Rangkaian

a) Alamat Internet Protokol (IP)

b) Sharing file

c) Sharing printer


Pengurusan Anti Virus

a) Update anti virus

b) Scan file

c) Repair, modify dan remove anti virus


Microsoft Word 2003 dan 2007

a) Kaedah menghasilkan booklet, import picture, edit picture, table dan sebagainya dalam word 2003 dan 2007

b) Menyimpan file dalam word 2007 untuk dibuka dalam word 2003


Copy file .

Burning CD dan copy file dari CD


Zoom-a.com

a) Pendedahan secara umum .


Microsoft PowerPoint

a) Pendedahan secara ringkas

b) Menghasilkan bahan P&P menggunakan perisian PowerPoint .


Secara umumnya, objektif yang cuba aku terapkan adalah tercapai...dalam 80 % aje...OK le tu...

sekarang ini, dah ada 2 kursus dijalankan....ada 3 kali lagi....


Rupa2nya kawan2 aku ni pandai masa kursus je...lepas tu apabila ada masalah....aku juga yang dicarinya.


Setakat ini sebarang masalah ICT kat sekolah ni dapat aku selesaikan dengan baik....Alhamdullilah..



Itu semua memeningkan kepala aku je......

No comments: