Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Saturday, March 15, 2014

Berkubang memburu haruan..

Assalam...


Pagi tadi, rodong ngajok pegi berkubang kat satu kawasan paya yang mula nok kering akibat kemarau berpanjangan ni.


Sesampai je kat situ, tengok ke paya tu dalam proses buat sawah padi, kawasan yg ade air nampak sgt dah mula mengecil. Manakala air paras2 lutut keknye selut paras pinggang dlmnya...

kalo hujan tak turun dlm sebulan lagi, harus kutip ikan atas darat gamoknye...

Rupa2nya dalam kwsn lopak2 air paye tu, terkandung ikan paya yang terperangkap. 

Make, berpesta le kome ari tu....












Sekian...

2 comments:

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

ya Allah.. seronoknyaaa dpt byk ikan tu.... tangkap guana tu? guna sauk ke main gagau? ke jala?

Saharul Nizam said...

jala je...