Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, June 9, 2013

Ceriteranya di bandung..

Salam.....

masih terpingga2 sbb baru sampai negara orang.
5 hari 5 malam kome berpeluang melancong ke Bandung bersama anak2 serta keluarga yg lain...memang seronok sgt le dpt jalan2 naik kapal terbang melawat tempat orang.

Sampai di sana lebih kurang 8 pagi waktu sana hari isnin, dan bertolak balik 7.20 waktu sana hari sabtu

Apa yg dapat koi simpulkan, org2 bandung ni kebanyakannya ramah tamah, putih2 , anak daranya comel2...dan yg paling seronoknya...selama berada di sana, baju x berbau peluhpun... sebabnya cuaca di sana sejuk...suhu paling tinggipun 24 darjah .

Dan yang paling menerujakan sekali, kalo nak cari pakaian atau peralatan lain.....cukup murah dan berjenama...

lain kali, kalo ke sana lagi, dr sini bawak baju 2 helai je beg bawak yg buruk, pakai selipar .....pastu pakat beli kat sana je... memang berbaloi...


baru turun dr pesawat lepas 2 jam 15 minit berada dalam pesawat.


hadapan bangunan lapangan terbang bandung...lebih kurang sama kat Medan , masa pegi tahun lepas.


Haris pertama kali naik kapal terbang....kalo abahnya dah tua baru merasa...ni baru darjah 4 dah melancong luar negara...anak zaman sekarang...

hazim dan unapun turut teruja...

peniaga jalanan di sana, sungguh gigih menjual barangan mereka sehinggakan kita  naik angin, tapi dalam hatilah...keknya, kalo kita tetap x nak beli, tiada riak kecewa yg melampau di wajah mereka dan tetap mengecek kita dengan lemah lembut dan berbudi bahasa..

Antara perkara yg meremehkan di sana, mana2 tempat mesti ada penjaja ni datang menghampiri kita..

lokasi ni di hadapan hotel penginapan, pagi2 lagi sudah menunggu pelanggan keluar hotel dan pada masa tulah dia menjaja barangnya kat kita.






Kawasan pelancongan yang menjadi tarikan utama iaitu kawah peninggalan gunung berapi yang sudah berusia ratusan tahun...pemandangan alam yang unik...

walaupun sudah berusia ratusan tahun, namun masih terdapat asap di salah  kawasan tersebut...



Waktu pulang dari takuban perahu singgah makan tengah hari di kampung daun...sebuah kawasan unik yang menyajikan makanan sambil bersantai di kawasan hutan...disamping itu merasa jugak makan kerak telor makanan tradisi org batawi...ok gak rasanya sebab dibuat dari beras pulut...



Ingatkan abahnya nak merasa naik kuda keknya tengok ke kuda tu kecik je, takut kasihan pulak...kos naik kuda tu 40000 rp.....bersamaan dgn RM13 je...


Lobi hotel sementara nunggu transport datang amik gi jalan2..


pemandangan dari tingkat atad pasar baru...boleh lihat sekitar bandung...

depan guntur hotel...

transport rasmi di sana...

memang selesa...

Merasa pengalaman menari di taman tema antara yang terbaik di Asia...


suasana seperti berada di sebuah bandar...




untuk budak2 ....besh le naik keta langgar2...


yg ni minta maaf kalo koi naik.....harus keluar isi perut muntah balik....







litar lumba F1 klon...


Pengalaman menonton teater di situ.....kali pertama tengok teater muzikal.....antara persembahan terbaik yg penah koi tonton, walaupon bahasa x berapa nak faham., keknye jalan cerite kita tahu...





berada di pusat sains...macam2 ade....boleh buat praktikal lagi pulak tu...



Taman tema ni, harga masuk kao hari biasa lebih kurang RM50 je....tapi kalo cuti umum, kena tambah lagi rm30...tapi sgt berbaloi2....semua ada, masjid pun ade kalo sembahyang jumaat..

Kalo tak silap koi ade dalam 40 jenis permainan disediakan....untuk semua peringkat umur... nak yg adventure, santai, lasak...hiburan, semua ada.....

hari terakhir berjalan, pegi kawah putih....kawasan peninggalan gunug berapi yg masih  kuat bau sulfur...

macam tasik....tapi sebenarnya air yang berada di dalam belerang...

kena pakai mask....dan berada di sanapun paling lama 15 minit je....takut menjejaskan kesihatan.





Apa2 pun kome seramai sebelas org yg pegi, amat2 mengucapkan terima kasih kepada pemandu pelancong kome, Pak Endang...yg cukup bagus melayan kami bersama pembantunya Pak Hasib...

Dengan bayaran RM750 seorg, kome dapat makan di restoran hebat2, 2 kali pulak tu,  tidur di hotel bertaraf 3 bintang, transpot yg selesa membawa sekitar tempat menarik...serta layanan baik...

......selama 5 hari 5 malam di situ....memang berbaloi2....


1 comment:

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.