Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Sunday, July 15, 2012

Rezeki durian.

Salam...
Pagi tadi berkesempatan pegi ziarah kebun durian kat ladang felda mak mertua yg ada le sikit pokok durian yg ditanam di situ.
Alhamdulillah, ingatkan tak banyok buah yg gugur. Himpun punye himpun...popalih.....senget jeep koi ter membawoknyer...

Memang tahun ni, tahun durian le ....biase2 tak le banyok sgt buohnyer, keknyer kali  nih, sampei tupaipun tak termakan banyoknyer...

Harap2 biar le pokok ter berbuoh cam gitu tiap2 tahun...




 Setiap batang, macam pokok balak...patut le buohnyer banyok. 


 Merioh weh ngutip nyer...

 Bukti yg koi sendiri pegi ngutip...

 Ni kalo juei, ratus dah duitnyer...



Siap berkhelah lagi...

Merioh...merioh....

Kalo sesiapa berminat nak beli durian kampung, boleh le contac koi, hargenyer jauh lebih murah dari pekan sari punyer...

Sekian...

3 comments:

zamtavac said...

popalih aok hj jang bapok banyoknye buah durian te

zamtavac said...

popalih aok hj jang bapok banyoknye durian te bagilah kat koi retet

Saharul Nizam said...

mai dtg sini...kita g kebun tu betol2..