Penginapan Sewa harian di Shah Homestay . Layari www.homestayshah.blogspot.com

Wednesday, June 11, 2014

Mencari barang hutan

Assalam...

Kebetulan cuti sekolah ni, takde bende nak buat, rodong ngajok ke kawasan kebun getah lama keknya baru ditoreh mencari barang hutan yg bermain kat situ.

Sambil2 berkhemah, jenguk2 jugak paya kat situ, popalih....banyoknye ikan paya nangkak...lalu bercadang nak tahan jaring...tengok ke kawasan paya tu...terus batal hasrat...papalih semaknya ...


Rehat2 sambil nunggu hari malam...

Denai menghala ke paya dan barang hutan 

Fiber ande senalo

kali ni masok guna dapur kayu...kehabisan gas...

Letih jugak le meronda dalam kawasan tinggalan kebun getah lama pada malam tu, nasib baik le ande sikit rezeki Allah Taala beri...bolahlah merasa...

Sekian...

3 comments:

nor said...

barang hutan tu apa ye?
semak senalih tu apa?

selamat berpuasa

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

apa barang hutan tu ye... ? cer kongsi gambor.. saya pun tertanya2 juga ni...

Saharul Nizam said...

hehehe kancil dan ayam hutan je...takleh bagi gambo, bahan bukti tu..